Hieronder staan de meest gestelde vragen over Tiptrack.

Staat jouw vraag er niet bij? Of kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk. Stuur een mail naar servicedesk@tiptrack.nl of bel op werkdagen tussen 08.30 en 17.00 naar 070 8508650.

Looking for the English version? Download the FAQ document.

Algemene vragen

Tiptrack is een online platform (app en website) waarmee je grip kunt krijgen op je eigen loopbaan. Tiptrack geeft je inzicht in en grip op je werk, gezondheid, ontwikkeling, geldzaken en werk-privé balans. Je krijgt passende tips en adviezen en hebt direct toegang tot tools, testen en trainingen. Tiptrack helpt je om stappen te zetten en zo jouw persoonlijke doelen te bereiken.

Bekijk de instructievideo’s: https://tiptrack.nl/hoe-werkt-tiptrack/

Bekijk de animatie: https://tiptrack.nl/medewerkers/

Lees deze veelgestelde vragen.

Heb je nog meer vragen, neem contact op met de Tiptrack Servicedesk: servicedesk@tiptrack.nl, of bel 070 8508650.

Test eerst of de site https://mijn.tiptrack.nl/auth/email wel werkt in een andere browser. Wij raden aan om Tiptrack in de browser Chrome te gebruiken, want in deze browser werkt Tiptrack het best. De browsers Edge en Firefox zijn ook geschikt voor Tiptrack. Internet Explorer ondersteunt Tiptrack helaas niet.

 

Als https://mijn.tiptrack.nl/auth/email niet werkt, zeker wanneer deze link voor het eerst wordt gebruikt, dan kan het ook helpen om https:// voor de link te zetten, als dit nog niet was gedaan.

 

Het kan ook helpen om de pagina te verversen of je browsercache te legen voor de pagina https://mijn.tiptrack.nl/

 

Mocht het ook niet in de browsers Edge, Chrome of Firefox lukken om in te loggen in Tiptrack, of werkt Tiptrack helemaal niet in een van deze browsers, stuur dan een e-mail naar servicedesk@tiptrack.nl of bel naar: 070 8508650.

 

Als het wel lukt om in te loggen, maar je Tiptrack-account wordt vervolgens niet geladen, mail dan naar servicedesk@tiptrack.nl of bel naar: 070 8508650. Ook hier geldt: test eerst of de site wel werkt in een andere browser.

Tiptrack is beschikbaar in het Engels en in het Nederlands.

 

Wanneer je inlogt op https://mijn.tiptrack.nl, dan kun je gelijk aangeven welke taal je wilt gebruiken.

 

Als je al bent ingelogd in Tiptrack, kun je bij de instellingen ook je taal wijzigen naar Nederlands of Engels. Klik op het icoon van het potlood (links in het scherm) om de taal aan te passen. Klik dan op het groene icoon om je wijzigingen op te slaan.

 

In de app gaat het zo:

  • Klik op het menu (de drie horizontale strepen) en kies ‘Profiel’.
  • Kies het poppetje rechtsboven.
  • Kies het potlood rechtsboven.
  • Pas de taal aan en sla op met de knop rechtsboven.

Dit gebeurt als je in je Tiptrack-account de e-mail notificaties hebt uitgezet voor ‘Transactie updates’ en ‘Budget updates’.

 

Je kunt de notificaties terugvinden onder ‘Berichten’ vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.

 

Wil je toch een mail ontvangen wanneer er wijzigingen zijn in je budget, of over een bestelling? Volg deze stappen.

 

  1. Ga naar ‘Instellingen’, vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.
  2. Bij ’E-mail notificaties wijzigen’ kun je een vinkje zetten bij ‘Transactie updates’ en ‘Budget updates’.
  3. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen.

Als je een vraag of klacht hebt, bijvoorbeeld over een cursus die je hebt besteld, neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk:

servicedesk@tiptrack.nl
of bel 070 8508650.

Privacy en veiligheid

Ja. Alleen jij hebt toegang tot jouw persoonlijke gegevens.

 

Tiptrack is in het kader van de Wet Bescherming Persoonsgegevens aangemeld bij de ‘Autoriteit Persoonsgegevens’ (voorheen College Bescherming Persoonsgegevens). De hosting organisatie voldoet aan belangrijke certificeringen als ISO 27001, NEN 7510 en ISO 9001.

Jazeker. De privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden Tiptrack meldt hier het volgende over:

 

1.1 Tiptrack is een initiatief van de Algemene Werkgeversvereniging Nederland (hierna: AWVN) in samenwerking met Indicia Nederland B.V. AWVN is gevestigd aan de Bezuidenhoutseweg 12, 2594 AV te Den Haag. AWVN is bereikbaar via werkgeverslijn@awvn.nl en telefonisch via 070 850 86 05.

 

1.2 AWVN is ‘verantwoordelijke’ voor de verwerking van persoonsgegevens binnen de Tiptrack-app en het daarbij behorende online platform (hierna gezamenlijk: Tiptrack).

 

Verantwoordelijke is degene die het doel van en de middelen voor het verwerken van persoonsgegevens vaststelt. Als gebruiker van Tiptrack heb je recht op een zorgvuldige omgang met jouw persoonsgegevens, in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens (hierna: Wbp) en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (Verordening 2016/3016/679/EU; hierna: de AVG). AWVN hanteert hoge eisen aan het waarborgen van jouw privacy. Met deze privacyverklaring beoogt AWVN gebruikers informatie te verstrekken over de wijze waarop AWVN binnen Tiptrack persoonsgegevens verwerkt.

De privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden Tiptrack meldt hier het volgende over:

 

‘7.4 AWVN en haar verwerkers verwerken jouw persoonsgegevens niet buiten de Europese Unie.

 

8. BEVEILIGING

AWVN en haar verwerkers treffen alle passende technische en organisatorische maatregelen om de persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van Persoonsgegevens te voorkomen. AWVN en/of verwerker slaan je persoonsgegevens op op beveiligde servers in verschillende landen binnen de Europese Unie. De verwerker die hiervoor zorg draagt, voldoet aan de beveiligingsnorm ISO27001 en aan NEN-7510.’

Alleen jij hebt toegang tot jouw persoonlijke gegevens. De privacyverklaring en gebruikersvoorwaarden Tiptrack meldt hier het volgende over:

 

‘3. DOELEINDEN VERWERKING PERSOONSGEGEVENS

 

3.1 AWVN verwerkt met Tiptrack persoonsgegevens om je inzicht te kunnen geven in je (duurzame) inzetbaarheid als werkende. Daarnaast worden persoonsgegevens verwerkt om je persoonlijke tips te kunnen geven waarmee jij je eigen inzetbaarheid als werkende kunt verbeteren.

 

3.2 Persoonsgegevens worden geanonimiseerd gebruikt voor het in kaart brengen van duurzame inzetbaarheid van werkenden. Een deel van de aldus verkregen gegenereerde informatie is zichtbaar voor andere gebruikers van Tiptrack in de vorm van statistische gegevens. Werkenden kunnen zichzelf in Tiptrack met deze informatie op verschillende aspecten vergelijken met andere werkenden. Ook gebruiken wij deze algemene informatie voor algemeen statistisch of wetenschappelijk onderzoek naar de duurzame inzetbaarheid van werkenden. Wij zorgen ervoor dat bij dit onderzoek je gegevens zijn geanonimiseerd.

 

3.3 Tiptrack kan ook worden gebruikt om je werkgever inzicht te geven in de resultaten van de door zijn werknemers verstrekte informatie. Werkgevers zullen deze informatie slechts krijgen op organisatieniveau. Werkgevers ontvangen deze informatie alleen in de vorm van statistische overzichten. Je persoonsgegevens zijn voor werkgevers dus altijd geanonimiseerd en niet herleidbaar tot individuele personen. Uitzondering is de facturatie door aanbieders van opleidingen en diensten in de Tiptrack web shop. Die facturatie moet op naam. De werkgever betaalt de factuur én moet voor de Loonbelasting op individueel niveau aantonen dat aan de eisen wordt voldaan. Vanuit Tiptrack stellen wij de eis dat deze gegevens alleen voor deze doelen zullen worden gebruikt, en alleen binnen de financiële administratie zullen worden gebruikt. Met andere woorden, niemand anders binnen de organisatie van werkgever zal kennis mogen nemen van de facturatie.

 

Indien er sprake is van een ‘duurzame-inzetbaarheidsbudget’ dat wordt geadministreerd in Tiptrack, dan kan er periodiek een geautomatiseerde uitwisseling van gegevens met de salarisadministratie van werkgever plaatsvinden waarbij de gegevens sterk gepseudonimiseerd zijn.’

Registreren, inloggen en wachtwoord

Als je werkgever je een activatiecode heeft gegeven, kun je daarmee voor het eerst inloggen en een account aanmaken.

  • Computer, laptop of tablet: via de browsers Edge, Firefox, Safari en Chrome (helaas niet in Internet Explorer).
  • Smartphone: via de app ‘Tiptrack’, te downloaden in de Apple App Store of Google Play Store. Deze app is exclusief ontwikkeld voor smartphones en is niet geschikt voor tablets.
    Let op: momenteel kun je Tiptrack alleen op je smartphone gebruiken via de app; niet via de internetbrowser op je telefoon.

Volg deze stappen:

  1. Op de app, of ga in je browser naar https://mijn.tiptrack.nl/auth/email. Zo kom je bij het inlogscherm.
  2. Klik op ‘Activatiecode’.
  3. Daarna komt je op de volgende pagina terecht: https://mijn.tiptrack.nl/auth/activation-code
    Vul de activatiecode in die je van je werkgever heb gekregen, en klik op de groene knop met de pijl.
  4. Vul je e-mailadres in en druk op de groene knop met de pijl.
  5. Je krijgt nu een pop-up met de volgende melding:
    ‘Het is gelukt! We hebben een e-mail gestuurd naar het opgegeven adres met daarin een tijdelijk wachtwoord.’
  6. Check in je inbox of je mail hebt ontvangen van no-reply@tiptrack.nl / Tiptrack Webshop. Kan je het niet vinden, check dan je spamfolder en ongewenste mail-folder.
  7. Klik op de link onder de tekst ‘Je kunt inloggen met de volgende link:’

 

  1. Vul je tijdelijke wachtwoord in, wat in de bovenstaande mail staat.
  2. Nu kan je een wachtwoord aanmaken voor je Tiptrack-account. De wachtwoordvereisten zijn afhankelijk van je werkgever.
    Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

    • minimaal 8 tekens,
    • minimaal 1 hoofdletter
    • minimaal 1 kleine letter
    • minimaal 1 cijfer
    • geen delen van je gebruikersnaam
    • bevat niet je voornaam of achternaam
    • Je kunt niet een van de laatste 4 wachtwoorden gebruiken.
  3.  Als je wachtwoord door het systeem is geaccepteerd dan is je Tiptrack-account geregistreerd en kun je aan de slag.

Wanneer je via je werkgever toegang hebt gekregen tot Tiptrack, zonder activatiecode, volg dan deze stappen. Zo kun je jouw Tiptrack-account registreren en voor het eerst inloggen.

  1. Ga naar https://mijn.tiptrack.nl/auth/email. Zo kom je bij het inlogscherm.
  2. Je werkgever heeft aan jou doorgegeven welk e-mailadres je mag gebruiken voor Tiptrack. Dit is ook je gebruikersnaam. Vul dit e-mailadres in en klik op de groene knop.
  3. Je krijgt nu een pop-up met de volgende melding: ‘Het is gelukt! We hebben een e-mail gestuurd naar het opgegeven adres met daarin een tijdelijk wachtwoord.’
  4. Check of je mail hebt ontvangen van no-reply@tiptrack.nl / Tiptrack Webshop. Kun je het niet vinden, check dan je spamfolder en ongewenste mail-folder.
  5. Klik op de link onder de tekst ‘Je kunt inloggen met de volgende link:’
  6. Vul je tijdelijke wachtwoord in (staat in deze e-mail).
  7. Nu kan je een wachtwoord aanmaken voor je Tiptrack-account. De wachtwoordvereisten zijn afhankelijk van je werkgever.
    Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

    • minimaal 8 tekens,
    • minimaal 1 hoofdletter
    • minimaal 1 kleine letter
    • minimaal 1 cijfer
    • geen delen van je gebruikersnaam
    • bevat niet je voornaam of achternaam
    • Je kunt niet een van de laatste 4 wachtwoorden gebruiken.
  8. Als je wachtwoord door het systeem is geaccepteerd, dan is je Tiptrack-account geregistreerd en kun je aan de slag.

Werkt de activatiecode in de welkomstmail niet? Controleer dan eerst:

  • Staat er per ongeluk een spatie voor de activatiecode?
  • Is er een spelfout gemaakt in de activatiecode?
  • Mist er een letter of cijfer in de activatiecode?

Werkt de code daarna nog niet? Neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk. Stuur een e-mail naar servicedesk@tiptrack.nl met daarin je personeelsnummer en de vraag om de activatiecode opnieuw te versturen. Tiptrack stuurt de activatiecode naar je werkgever, die deze code vervolgens naar jou stuurt. Hoe dat gaat (via de post of online) verschilt per werkgever.

Heb je een werkende activatiecode en lukt de registratie van je Tiptrack-account niet? Neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk via servicedesk@tiptrack.nl. Dan zoeken we uit waarom je account niet werkt.

Stuur een e-mail naar de Tiptrack Servicedesk, servicedesk@tiptrack.nl met daarin je personeelsnummer en de vraag om de activatiecode opnieuw te versturen.

Tiptrack stuurt de activatiecode naar je werkgever, die deze code vervolgens naar jou stuurt. Hoe dat gaat (via de post of online) verschilt per werkgever.

Je hebt je activatiecode alleen nodig om je account te registeren. Daarbij maak je een wachtwoord aan, waarmee je voortaan bij Tiptrack kunt inloggen. Als je je wachtwoord kwijt bent, kijk dan bij de vragen hieronder.

Ben je je Tiptrack wachtwoord vergeten, of wordt je wachtwoord niet geaccepteerd? Volg dan deze stappen.

  1. Open deze link: https://mijn.tiptrack.nl/auth/email
  2. Vul je e-mailadres in en klik op de groene knop rechts van je gebruikersnaam.
  3. Klik op ‘Hulp nodig bij het aanmelden’.
  4. Klik nu op ‘Wachtwoord vergeten?’
  5. Nu kom je in het ‘Wachtwoord vergeten’ scherm. Vul hier je e-mailadres in en klik op de groene knop.
  6. Dan krijg je een pop-up bericht dat er een e-mail naar je toe is gestuurd. Dit is om te bevestigen dat jij inderdaad een nieuw wachtwoord nodig hebt. Zo beschermen we jouw Tiptrack account.
  7. Check in je inbox of je mail hebt ontvangen van afzender no-reply@tiptrack.nl. Kun je het niet vinden, check dan je spamfolder en ongewenste mail-folder.
  8. Klik op de link in de e-mail om je wachtwoord te herstellen:
  9. Vervolgens krijg je een pop-up bericht met de informatie dat er een tijdelijk wachtwoord naar je is gestuurd.
  10. Check in je inbox of je mail hebt ontvangen van afzender no-reply@tiptrack.nl. Kun je het niet vinden, check dan je spamfolder en ongewenste mail-folder.
  11. Klik op de link in de e-mail:
  12. Vul je tijdelijke wachtwoord in, wat in de bovenstaande mail staat.
  13. Nu kun je een nieuw wachtwoord aanmaken voor je Tiptrack-account. De wachtwoordvereisten zijn afhankelijk van je werkgever.

Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

  • minimaal 8 tekens,
  • minimaal 1 hoofdletter
  • minimaal 1 kleine letter
  • minimaal 1 cijfer
  • geen delen van je gebruikersnaam
  • bevat niet je voornaam of achternaam
  • Je kunt niet een van de laatste 4 wachtwoorden gebruiken.

14. Als het wachtwoord door het systeem is geaccepteerd kunt je met het nieuwe wachtwoord weer op Tiptrack inloggen.

Je kunt helaas niet direct in de app een nieuw wachtwoord aanvragen.

Gebruik hiervoor je laptop of pc. Open je internet browser (Chrome, Edge of Safari) en klik op deze link: https://mijn.tiptrack.nl/auth/login.

Volg vervolgens de stappen in de vraag hierboven.

  1. Log eerst in bij Tiptrack.
  2. Vanaf de homepagina klik je op het menu-icoon rechtsboven in het scherm.
  3. Er klapt een menu uit. Kies ‘Instellingen’.
  4. Klik vervolgens op wachtwoord wijzigen.
  5. Vul het oude wachtwoord in, en dan 2 keer het nieuwe wachtwoord.

Je wachtwoord moet aan de volgende eisen moet voldoen: minimaal 8 tekens, waarvan ten minste 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer, geen delen van je gebruikersnaam. Bevat niet je voornaam of achternaam. Je kunt niet een van de laatste 4 wachtwoorden gebruiken.

  1. Wanneer je op ‘Wijzigingen opslaan’ klikt is het wachtwoord definitief aangepast.
  1. Log eerst in bij Tiptrack.
  2. Open het menu, linksboven in het scherm.
  3. Kies ‘Profiel’.
  4. Swipe het menu dat begint met ‘Mijn tracks’ naar rechts en kies ‘Instellingen’.
  5. Kies ‘Wachtwoord wijzigen’.
  6. Vul het oude wachtwoord in, en dan 2 keer het nieuwe wachtwoord.

Je wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

  • – minimaal 8 tekens,
  • – minimaal 1 hoofdletter
  • – minimaal 1 kleine letter
  • – minimaal 1 cijfer
  • – geen delen van je gebruikersnaam
  • – bevat niet je voornaam of achternaam
  • – Je kunt niet een van de laatste 4 wachtwoorden gebruiken.
  1. Wanneer je op ‘Wijzigingen opslaan’ klikt is het wachtwoord definitief aangepast.

Je kunt zelf je e-mailadres voor Tiptrack en daarmee je gebruikersnaam voor Tiptrack wijzigen vanuit je account.

  1. Log in bij Tiptrack: https://mijn.tiptrack.nl.
  2. Vanaf de homepagina klik je op het menu-icoon rechtsboven in het scherm.
  3. Het menu klapt uit. Kies ‘Instellingen’.
  4. Kies ‘E-mailadres wijzigen’.
  5. Vul je wachtwoord in en tweemaal het nieuwe e-mailadres wat je wilt gebruiken.
  6. Klik op ‘Wijzigingen opslaan’.
  7. Je wordt uitgelogd uit Tiptrack. Log nu opnieuw in met je nieuwe e-mailadres.

 

Bij sommige werkgevers, zoals KLM, kun je alleen je zakelijke e-mailadres gebruikt. Dan kun je dus niet je e-mailadres wijzigen, tenzij je werkgever je zakelijke e-mailadres wijzigt.

 

Bij andere werkgevers, zoals Cargill, kun je wel een persoonlijk e-mailadres gebruiken voor Tiptrack. Werk je bij Cargill en wil je dat doen, dan moet je via de MyHR-omgeving van Cargill het andere e-mailadres doorgeven. Tiptrack krijgt eens per maand de wijzigingen doorgestuurd vanuit Cargill. Die zullen wij vervolgens verwerken en deze gebruikers een welkomstmail toesturen waarmee zij hun Tiptrack-account kunnen registreren en activeren.

Mijn budget in Tiptrack

Heb je van je werkgever een individueel budget gekregen? Bijvoorbeeld een persoonlijk ontwikkelingsbudget of iets anders? In je Tiptrack-account kun je rechtsboven in het scherm altijd je budget zien.

Dat hangt af van de regeling van je werkgever en van de cao-afspraken.

 

Heb je een individueel budget? Dan blijft het geld dat je overhoudt gewoon beschikbaar in je Tiptrack-account. Je kan hiermee nog iets anders kopen. Let op: het hangt van je werkgever af hoe lang je budget beschikbaar blijft, en of het bijvoorbeeld wordt meegenomen naar het volgende jaar. Neem hiervoor contact op met je leidinggevende.

 

Heb je een op=op budget? Dan is er een totaalbudget voor alle werknemers binnen jouw organisatie. Klik op het “i” knopje naast je budget om te zien hoeveel budget er in totaal nog over is. Het kan voorkomen dat je nog budget over hebt, maar dat het totaalbudget al op is. Dan kun je de rest van je budget niet meer uitgeven.

Nee, dat kan helaas niet. Je kunt niet een gedeelte van de cursus vergoed krijgen en de rest zelf betalen. Dit is bijvoorbeeld omdat het voor de belastingdienst ingewikkeld wordt om te bepalen welk deel fiscaal aftrekbaar is en wie welk gedeelte van de BTW betaald heeft, maar ook omdat de opleider een gesplitste factuur zou moeten sturen.

Dit gebeurt als je in je Tiptrack-account de e-mail notificaties hebt uitgezet voor ‘Budget updates’. Je kunt de notificaties terugvinden onder ‘Berichten’ vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.

 

Wil je toch een mail ontvangen wanneer er wijzigingen zijn in je budget?

  1. Ga naar ‘Instellingen’, vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.
  2. Bij ’E-mail notificaties wijzigen’, kan je een vinkje zetten bij ‘Budget updates’.
  3. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen.

Cursussen, opleidingen en trainingen: algemeen

  1. Ga naar de startpagina van Tiptrack. Ben je op een andere pagina, klik dan op het Tiptrack logo linksboven in het scherm, of de pijl naar links ernaast.
  2. Klik op ‘Start een nieuwe track’ onderin het beeld, of op het groene plus-icoon rechtsonder.
  3. Kies ‘Zoek in het complete aanbod’.
  4. Vul je zoekterm(en) in. Let op: doe dit in dezelfde taal als je in Tiptrack hebt ingesteld.
  5. Met de ‘Filters’ kun je gerichter gaan zoeken. Klik op ‘Filters’, dan verschijnt links in beeld een uitgebreid menu. Hiermee kun je zoekcriteria/filters selecteren. Let op: je kan de filters ‘Opleidingsniveau’ en ‘Locatie’ alleen gebruiken als je in je profiel je opleidingsniveau en woonplaats hebt ingevuld.

 

Vind je niet wat je zoekt? Ga dan weer terug naar het beginscherm en volg de stappen hierboven.

 

Je taalinstellingen bepalen welke resultaten je ziet. Heb je Nederlands ingesteld, dan zie je alleen Nederlandstalig aanbod. En kun je alleen zoeken met Nederlandse zoektermen. Voor Engels geldt hetzelfde. Verder is het Engelstalig aanbod minder groot dan het Nederlandstalig aanbod. Heb je dus de taal op Engels ingesteld, dan zie je minder cursussen. Wil je liever het Nederlandstalig aanbod zien? Ga dan in Tiptrack naar de instellingen en zet je taal op Nederlands.

Wil je verder groeien bij je huidige werkgever? Dan kun je het beste bij je leidinggevende om advies vragen.

 

Tiptrack geeft je ook advies en suggesties. Wanneer je bent ingelogd in je Tiptrack-account kun je vanaf de homepagina klikken op ‘Start een nieuwe track’ of op de groene knop met witte plus, rechtsonder in beeld.

 

  • Kies voor ‘Beantwoord de vragen en krijg aanbod op maat’. Kies dan voor één of meer van de thema’s. Als je de vragen hebt beantwoord krijg je suggesties voor cursussen.
  • Kies voor ‘Bekijk aanbod op basis van je profiel’. Als je in de instellingen je woonplaats en opleidingsniveau hebt ingevuld, kun je ook op basis van die gegevens suggesties krijgen voor een cursus of training.

 

Werk je in de supermarktbranche? Informeer dan bij de Tiptrack Servicedesk naar de mogelijkheden voor loopbaanadvies: servicedesk@tiptrack.nl of bel 070 8508650.

Dat kan liggen aan de taal die je hebt ingesteld.

 

Heb je Nederlands ingesteld, dan zie je alleen Nederlandstalig aanbod. En kun je alleen zoeken met Nederlandse zoektermen.

 

Voor Engels geldt hetzelfde. Verder is het Engelstalig aanbod minder groot dan het Nederlandstalig aanbod. Heb je dus de taal op Engels ingesteld, dan zie je minder cursussen. Wil je liever het Nederlandstalig aanbod zien? Ga dan in Tiptrack naar de instellingen en zet je taal op Nederlands.

Het aantal tips is gelijk in beide talen. Het Engelstalig aanbod van testen/tools en betaalde producten als cursussen, coaching en dergelijke is wel kleiner dan het Nederlandstalig aanbod. Tiptrack is continu op zoek naar nieuw aanbod of nieuwe opleiders om gebruikers een ruime keus te bieden in beide talen.

 

Wil je graag een cursus doen die niet in Tiptrack staat? Dan kun je een verzoek sturen naar de Tiptrack Servicedesk. Stuur je e-mail naar servicedesk@tiptrack.nl met de link naar de cursus, en een uitleg waarom je deze graag in Tiptrack wilt hebben. De inkoopafdeling van Tiptrack zal dan kijken of dit mogelijk is. Als dat zo is, dan duurt het ongeveer twee maanden voordat de cursus aan Tiptrack is toegevoegd.

Als je een training of cursus wil bestellen in Tiptrack, dan krijg je altijd een korte beschrijving van het product. Meestal staat er ook een link vermeld van de opleider/aanbieder met een uitgebreide beschrijving van de cursus/training. Hier kun je meestal terugvinden of je een certificaat of bewijs van deelname krijgt. Kun je het nergens vinden, vraag dan aan de opleider/aanbieder of dit bij de training zit inbegrepen.

Ja. Als je een product aanklikt, dan kan je in het nieuwe scherm (met meer details van het product) klikken op het hartjesicoon. Hiermee wordt het product opgeslagen als favoriet.

 

Je kunt je favorieten terugvinden door rechtsboven in het scherm bij ‘Welkom’ het menu uit te klappen en ‘Bewaard’ te kiezen.

Ja, dit kun je vinden door het filter ‘Periode’ te gebruiken. Daarmee kun je dagen selecteren waarop je een bepaalde training of cursus wilt volgen.

 

Volg deze stappen:

  1. Vanaf de startpagina van Tiptrack kan je zoeken door te klikken op ‘Start een nieuwe track’ onderin het beeld, of op het groene plus-icoon rechtsonder. Kies dan ‘Zoek in het complete aanbod’.
  2. Vul je zoekterm(en) in.
  3. Klik op ‘Filters’, dan verschijnt links in beeld een uitgebreid menu. Kies dan het filter ‘Periode’.

Ja. Met het filter ‘Locatie’ kun je instellen binnen hoeveel kilometer van je woon- of werkplaats je een cursus of training wil volgen.

Volg deze stappen:

  1. Vanaf de startpagina van Tiptrack kan je zoeken door te klikken op ‘Start een nieuwe track’ onderin het beeld, of op het groene plus-icoon rechtsonder. Kies dan ‘Zoek in het complete aanbod’.
  2. Vul je zoekterm(en) in.
  3. Klik op ‘Filters’, dan verschijnt links in beeld een uitgebreid menu. Kies dan het filter ‘Locatie’.

Let op: je kan het filter ‘Locatie’ alleen gebruiken als je in je profiel je woonplaats hebt ingevuld.

Tiptrack probeert de producten tegen zo gunstig mogelijke prijs aan te bieden. Vaak krijgt je werkgever korting bij bepaalde leveranciers. Toch kan het soms gebeuren dat een cursus op de website van leverancier goedkoper is.

 

Dat kan twee oorzaken hebben:

 

  1. Vaak staat op de website van de leverancier de prijs van de cursus exclusief BTW. In Tiptrack zijn alle prijzen inclusief BTW.
  2. Soms heeft een leverancier een speciale aanbieding waardoor de cursus tijdelijk goedkoper is. Vanwege de afspraken die we met leveranciers en met je werkgever hebben gemaakt, kun je helaas de cursus alleen via Tiptrack kopen voor de prijs die in Tiptrack staat.

Je kunt je budget in Tiptrack alleen uitgeven aan cursussen die je via Tiptrack kunt kopen.

 

Wel kun je aan de Tiptrack servicedesk vragen of ze een bepaalde cursus aan Tiptrack kunnen toevoegen. Stuur dan een e-mail naar servicedesk@tiptrack.nl met de link naar de cursus, en een uitleg waarom je deze graag in Tiptrack wilt hebben. De inkoopafdeling van Tiptrack zal dan kijken of dit mogelijk is. Als dat zo is, dan duurt het ongeveer twee maanden voordat de cursus aan Tiptrack is toegevoegd.

 

Je krijgt bericht zodra het duidelijk is of een cursus wel of niet wordt opgenomen in ons aanbod. We zullen je ook informeren als de cursus daadwerkelijk in Tiptrack staat.

Cursussen, opleidingen en trainingen: bestellen

Dit heeft te maken met de administratie van je budget. Hier zijn allerlei regels voor opgesteld, onder andere over hoe het budget gebruikt wordt en hoeveel belasting er betaald moet worden. Daarom is het nodig dat je de vragen invult.

Hieronder volgt een korte uitleg van een aantal vragen:

 

Is de opleiding verplicht door wet- en regelgeving of een beroepsvereniging?
Bij sommige beroepen moet je verplicht bijscholen, bijvoorbeeld als je beroepschauffeur of accountant bent.

 

Draagt de opleiding bij aan de specifieke kennis, (sociale) vaardigheden of persoonlijke ontwikkeling die je nodig hebt in je huidige functie of toekomstig beroep?
Dit geldt bijvoorbeeld als je een cursus zakelijk Engels wilt doen om bepaalde vaktermen te kunnen hanteren.

 

Ga je de opleiding volgen om in de toekomst binnen het bedrijf je huidige functie uit te voeren?

Dit geldt bijvoorbeeld als je meer kennis of vaardigheden nodig hebt om je huidige werk te doen. Bijvoorbeeld als je een cursus zakelijk Engels wilt doen omdat je steeds meer internationale klanten krijgt.

 

Ga je de opleiding volgen om in de toekomst binnen of buiten het bedrijf een andere functie, baan, zelfstandig beroep of ondernemerschap uit te voeren waarmee je straks een inkomen kunt verdienen?

Dit geldt bijvoorbeeld als je iets nieuws wilt leren voor de volgende stap in je loopbaan. Dit kan een nieuwe baan zijn bij het bedrijf waar je werkt, of bij een ander bedrijf. Maar het kan ook dat je voor jezelf wilt beginnen of een onderneming starten.

 

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk: servicedesk@tiptrack.nl of bel 070 8508650.

Als je met succes een cursus hebt aangekocht in Tiptrack, krijgt je altijd van Tiptrack een bevestigingsmail dat de aankoop is gelukt. Daarin wordt het ‘track en trace’ nummer van de bestelling vermeld, de naam van de cursus en de opleider. 

 

Als je in de Tiptrack instellingen de e-mail notificaties hebt uitgezet, dan krijg je alleen een bericht in je Tiptrack-account, en dus niet via e-mail. In ‘Berichten’ kunt je de bevestiging van je aankoop in Tiptrack terugvinden. Wil je toch liever een e-mail, ga dan naar ‘Instellingen’ om je e-mail notificaties aan te zetten.

 

Je kunt je aankopen ook terugvinden door vanuit de Home pagina van Tiptrack rechtsboven in beeld bij ‘Welkom, [naam]’ met het pijltje het menu uit te klappen en te klikken op ‘Besteld’.

 

Soms duurt het een paar minuten voordat de gekochte cursus daarbij staat.

 

De bevestiging van je aankoop door het opleidingsinstituut krijg je later per mail. Normaal gesproken neemt de opleider binnen 2 werkdagen na de aankoop contact op. In die bevestigingsmail zullen de vervolgstappen worden uitgelegd. Als je na een week nog niets hebt gehoord van de opleider, neem dan contact met ons op om te kijken of de bestelling goed is doorgekomen.

Dit gebeurt als je in je Tiptrack-account de e-mail notificaties hebt uitgezet voor ‘Transactie updates’. Je kunt de notificaties terugvinden onder ‘Berichten’ vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.

Wil je toch een mail ontvangen over een bestelling?

 

  1. Ga naar ‘Instellingen’, vanuit het Welkom-menu in Tiptrack, of vanuit ‘Mijn profiel’ in de app.
  2. Bij ’E-mail notificaties wijzigen’ zet je een vinkje bij ‘Transactie updates’.
  3. Je wijzigingen worden automatisch opgeslagen.
  • Als je per ongeluk het verkeerde product hebt besteld in Tiptrack, dan moet je zelf aan de opleider vragen om deze bestelling te annuleren. Wacht eerst op de bevestigingsmail van het opleidingsinstituut. Daarna kan je zelf bij de opleider het verzoek indienen om de cursus te annuleren. Hierna zal de opleider per e-mail aan Tiptrack laten weten dat de cursus is geannuleerd. Pas nadat wij deze officiële bevestiging hebben ontvangen, kunnen wij de cursus terugboeken en je budget terugstorten. Als je zelf de contactgegevens van de opleidingsinstantie niet kunt vinden, dan kun je deze informatie bij ons opvragen. Let op! Soms zijn er wel annuleringsvoorwaarden. Deze kunnen per cursus verschillen. Als er kosten in rekening worden gebracht, gaat dit van je budget af.

 

  • Als het bestelde product in de bevestigingsmail van Tiptrack wel klopt, maar vervolgens het verkeerde product staat in de bevestigingsmail van de opleider, neem dan contact op met de Tiptrack Servicedesk. Wij gaan dan uitzoeken wat er mis is gegaan.

 

  • Als het bestelde product in de bevestigingsmail van de opleider wel klopt, maar de overige gegevens niet, neem dan zelf contact op met de opleider.

Je kunt je aankopen terugvinden door vanuit de Home pagina van Tiptrack rechtsboven in beeld bij ‘Welkom, [naam]’ met het pijltje het menu uit te klappen en te klikken op ‘Besteld’. Soms duurt het een paar minuten voordat een nieuwe cursus daarbij staat.

 

Bij ‘Berichten’ kunt je ook altijd de berichten terugvinden met een bevestiging van je aankoop in Tiptrack.

Als je in Tiptrack een cursus hebt aangeschaft, zal de opleider binnen 2 werkdagen contact met je opnemen, meestal met een bevestigingsmail. Daarin staan de vervolgstappen voor de cursus.

 

Soms lukt het opleiders door drukte helaas niet om binnen die tijd contact op te nemen. Als je na een week nog steeds geen bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan contact met ons op. Wij zullen dan controleren of de bestelling goed is verwerkt in ons systeem. Als alles goed staat in het systeem, kunnen wij je de contactgegevens van de opleider geven, zodat je ze zelf vragen kunt stellen over de cursus.

Neem contact op met de opleider. Informatie over locaties en startdata van cursussen/trainingen wordt altijd door de opleider/aanbieder zelf doorgegeven.

Neem contact op met de opleider. Informatie over locaties en startdata van cursussen/trainingen wordt altijd door de opleider/aanbieder zelf doorgegeven.

Dat is afhankelijk van de opleider die de online training aanbiedt. Dit staat meestal in de gebruiksvoorwaarden. Kan je het niet vinden, neem dan contact op met de opleider zelf.

Cursussen, trainingen, etc.: bestelling wijzigen of annuleren

Als je per ongeluk een cursus twee keer hebt aangeschaft, neem dan zelf contact op met de opleidingsinstantie. Je kunt ze vervolgens vragen om één van de bestellingen te annuleren. Zij zullen deze annulering officieel per mail aan ons bevestigen.

 

Pas nadat wij deze officiële bevestiging van de annulering hebben ontvangen, kunnen wij de cursus terugboeken en je budget terugstorten.

 

Als je zelf de contactgegevens van de opleidingsinstantie niet kunt vinden, dan kun je deze informatie bij ons opvragen.

Als je een cursus hebt aangeschaft, wacht dan op de bevestigingsmail van het opleidingsinstituut. Daarna kan je zelf bij de opleider het verzoek indienen om de cursus te annuleren. Als je zelf de contactgegevens van de opleidingsinstantie niet kunt vinden, dan kun je deze informatie bij ons opvragen.

 

Hierna zal de opleider per mail aan Tiptrack laten weten dat de cursus is geannuleerd. Pas nadat wij deze officiële bevestiging hebben ontvangen, kunnen wij de cursus terugboeken en je budget terugstorten.

 

Let op! Soms zijn er wel annuleringsvoorwaarden. Deze kunnen per cursus verschillen. Als er kosten in rekening worden gebracht, gaat dit van je budget af.

Neem dan contact op met de opleider/aanbieder van de cursus. Meestal kan je via de opleider een nieuwe datum vinden, als je het op tijd doorgeeft. Het kiezen van een nieuwe datum kan dan gewoon buiten Tiptrack om geregeld worden met de opleider zelf.

 

Hou rekening met de annuleringsvoorwaarden van de opleider. Deze kunnen per cursus verschillen. Als er kosten in rekening worden gebracht omdat je jouw afwezigheid te laat hebt doorgegeven, dan gaat dit van je budget af.

Neem dan contact op met de opleider/aanbieder van de cursus. Meestal kan je via de opleider een nieuwe datum of locatie vinden, als je het op tijd doorgeeft. Het kiezen van een nieuwe datum of locatie kan je gewoon buiten Tiptrack om regelen met de opleider zelf.

 

Hou rekening met de annuleringsvoorwaarden van de opleider. Deze kunnen per cursus verschillen. Als er kosten in rekening worden gebracht omdat je de wijziging te laat hebt doorgegeven, dan gaat dit van je budget af.

Testen, scans en tools

Ja. Als je een scan of test maakt, maar geen tijd hebt om die af te ronden, dan kun je die tussentijds opslaan en later verdergaan waar je was gebleven.

Je kunt eerder gemaakte tests en scans terugvinden in Tiptrack.

 

Vanuit de Home pagina van Tiptrack, kan je rechtsboven in beeld bij ‘Welkom, [naam]’ met het pijltje het menu uitklappen. Klik dan ‘Besteld’ of ‘Oude bestellingen’. Hier zie je alle tests/scans die je hebt gekocht en kan je de resultaten terugvinden.

 

Let op! Soms duurt het een paar minuten voordat de test/scan erbij staat.

 

Bij ‘Berichten’ kun je ook altijd de berichten terugvinden met een bevestiging van je aankoop in Tiptrack en rapportages van eerder gemaakte scans en tests.

Maak dan de scans opnieuw. Op basis van de nieuwe resultaten krijg je nieuw advies.